sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Terkkuja lattialta

Minä ja kahvikuppi istutaan tanskalaisen omakotitalon yläkerrassa olohuoneen matolla. Kuunnellaan musiikkia kaijuttimista ja nautitaan musiikin luomasta kotoisuuden tunteesta. Juon vieläkin aamukahvia, kolmatta semmoista. Luulen, että luomu pikakahvia saa juoda hyvällä omatunnolla muutaman liikaa. Ainakin sunnuntai aamuisin.

Mun on pakko myöntää, että pieni kaipuu kotiin täyttää mut aika ajoin. Minä, kahvikuppi ja opinäytetyöni yritetään pitää toisillemme seuraan. Vaikka ollaankin elelty kuusi päivää keskenään, ei ne kyllä ole mitään perheeseen ja ystäviin verrattuna! Sori vaan. 

Mulla on niin ihana perhe. Kuusi siskoa, joista neljä puolikasta sellaista. Kymmenen siskojen lasta. Äiti, isi ja vielä puolikas isäkin. Oman kotini jaan Henrin ja Ruska-koiran kanssa. 

Ja mun ystävät on ykkösluokan ystäviä! Ne on niin ihania!

Ruska ja mun jalat jouluna.

Ruska!

Sai eilen Henkalta sähköpostina ihanan kuva-albumin, josta löytyi kuvia meidän koirarikkaasta joulusta! Tämä nappisilmä on meidän Ruska-neiti.


Ruska.

Ruskallakin on ihania kavereita!

Ruska, Lieska & Zisu
Nago, Zisu & Ruska
Nala. Muiden temmeltäessä jäällä, Nala tutisi isukinsa pilkkihaalarin sisällä.


Kun kerroin siskolleni olevani hieman tylsistynyt täällä, sanoi se, että mun on hyvä ollakin hieman tylsistynyt. Kuulemma mun elmäni Helsingissä on niin kiireistä. 

On niitä hetkiä, jolloin haavailee makoilevansa sohvalla takkatulen palaessa vieressä. Kuppi kuumaa teetä ja hyvä kirja kainalossa. 
Sit on niitä hetkiä, kun makaa lattialla läppärin kanssa tylsistyneenä, kaikkien edellämainittujen elementtejen keskellä.

Kymmenen päivää vielä. Teekuppi ja sohva odottakaa! Matka lattialta sinne ei ole kovin pitkä. Käytännössä.


8 kommenttia:

  1. Joskus tulee ns. pakollisia pysähtymisiä, jotta pääsee sitten taas nauttimaan ja tekemään täysillä :). Tsemppiä ja rentoa iltaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinpä juuri! Ja luulenpa, että tämä on ihan opettavainen matka minulle :) rentoa viikkoa sinulle Hammi!

      Poista
  2. mekin sua täällä kaivataan,mut ihan kohta nähdään taas<3
    -aurora

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa! Tunne on molemmin puolinen <3 nähdään pian, muisk!

      Poista
  3. KOTI-IKÄVÄ on tuttu tunne..viime talvelta Ruotsissa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harvoin sitä itse joudun tuntemaa. Tai pääsen. Koti-ikävä on välillä hyvä tapa havahtua ymmärtämään, kuinka tärkeitä lähimmäiset onkaan :) Olit kuitenkin Ruotsissa niin pitkään, ettei tämä vielä mitään :D

      Poista
  4. Siilin rapsutus. Kutitus ja rutistus <3 <3 <3
    Huomenna pääset taas kärryjä työntämään ja suunnittelemaan suuria :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jo oli kummasti mukavampaa, kun pääsi työntekoon! Siilin rapsutus kuulostaa melko karhealta ja rutistus melko tuskaiselta. Karaistun! <3

      Poista